Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBishop, Ann; Asselin, Marlene
TitelExploring Gendered Reading in Beginning Readers: One Teacher's Queries.
QuelleIn: Canadian Children, 23 (1998) 2, S.36-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0833-7519
SchlagwörterBooks; Childhood Attitudes; Childrens Literature; Elementary School Students; Emergent Literacy; Grade 1; Parent Student Relationship; Primary Education; Reading Attitudes; Reading Habits; Reading Instruction; Reading Material Selection; Sex Differences
AbstractUsed class discussions to explore the influence of gender on beginning readers in a Grade 1 classroom. Found that although children's mothers read the most often, both parents did read to their children. Familiarity, genre, and challenge influenced children's reading selections. Also found gender differences in book preferences and reading attitudes. Findings pose implications for instruction. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: